Mottó

Mondd, szereted az állatokat,
s figyeled őket néhanap:
hogy mit csinálnak, hogyan élnek,
s a maguk nyelvén mit mesélnek?

(Rónay György)



2013. október 12., szombat

Last minute

Elrohant a szeptember. A természetfotózás egy picit háttérbe szorult, de kipróbálhattam magam az esküvői fotózásban, hiszen egy gyerekkori barátom házasodásra adta fejét, és engem ért a megtiszteltetés, hogy felkértek, fotózzam e jeles napjukat. Sose csináltam még, de úgy érzem nem mondtam csődöt, lettek igazán jó képek is. Mindenesetre megállapítottam, hogy az egy nagyon más műfaj...

Ezek után köszöntött be az október. Gondoltam teszek egy utolsó kísérletet tuti kis erdei lesemnél. Kimegyek és körbenézek, hogy működik-e az itató az őszi vonulás során. Sajnos megállapítottam, hogy a fólia újfent megadta magát, így a szokásos tereprendezéses, vízhordásos óra után ülhettünk csak be a lesbe, ezúttal Balla Tihi barátom társaságában.

A munka közben sokat poénkodtunk, de jó lenne valami igazán nemes madarat fotózni, mondjuk karvalyt, akit idén nem is láttam, Tihi pedig még egyáltalán nem fotózott soha. Hátha...

Beültünk, és nem is kellett sokat várni, mert hirtelen elnémult az erdő és megjelent karvaly ő nagysága, aki a szokásosnál nagyobb hangoskodás mellett huppant le az itató szélére. Óvatosan végigjárta a medence minden szegletét, közben az álcaháló felé tekintgetett, majd végül csak behuppant a friss vízbe, és kezdetét vette a 10 perces wellness és pózolás. Láthatóan nagyon élvezte az őszi fürdőzést az uraság, mi pedig azt, hogy nyomhattuk a gombot, nem kellett tartani attól, hogy megijed és továbbszáll. Gyűltek és gyűltek a képek a kártyára.








Távozását követően Tihi, mint aki jól végezte dolgát elaludt, igaza is lett sok minden már nem történt, egy szajkó jött csak, de amilyen hirtelen érkezett olyan gyorsan is távozott.



Összességében jó kis fotózás volt. Örülök, mert idén sem maradtam jó karvaly fotó nélkül, pedig már azt hittem úgy telik el az év, hogy még csak nem is látok egyet sem. A sors azonban másként rendezte a dolgokat, én lemaradtam egy last minute útról, a karvaly meg engem látogatott meg egy last minute wellnessre... 

Köszönöm, ha olvasol...

7 megjegyzés:

  1. Irigyellek téged...a karvaly nálam még nem jött be, igaz csak télen járta az etetőt. Lehet hogy nekem is be kellene menni az erdőbe? :)
    Gyönyörű szép karvaly és fotók!!! A 3. és 4. kép a kedvencem!
    Gratulálok!

    Üdv. T

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Tamás! Az erdőben tuti összefutnál vele ;) Üdv: Tomi

      Törlés
  2. Szia Tamás!
    Micsoda mázli, és micsoda igazságtalanság velem, ahol semmi mozgás :)))).
    Az első az nagyon jó, nekem az első három a legjobb.
    grat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Robi! Majd beindul az, ha máskor nem a hideg téli mínuszokban... Jövőre várlak egy karvalyos fotózásra ;) Üdv: T

      Törlés
  3. Szép képek és jó sztori, gratulálok! Azért nem marad el végleg a nászút, ugye?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Endre! Nem marad el, csak át lett ütemezve, mert ahova mentünk volna, ott is kb. 15fok volt azon a héten. Üdv: Tomi

      Törlés