Mottó

Mondd, szereted az állatokat,
s figyeled őket néhanap:
hogy mit csinálnak, hogyan élnek,
s a maguk nyelvén mit mesélnek?

(Rónay György)



2013. július 14., vasárnap

Újra a szikkasztónál

Tavaly jártam először a Szeged melletti trágya szikkasztónál fotózni Balla Tihi és Szalai Karesz fotós barátaim invitálására, és idén sem maradtam meghívás nélkül, azonban a tavalyihoz képest már egy luxus lesben vártuk, hogy a madarak "lő távon" belül érjenek. 

A viszonylag nagy vízfelület ellenére a les előtti kis szigeten zajló események állandó témát szolgáltattak, kattoghatott a gép, melyet csak a szúnyogok zümmögése zavart meg, ám gyakran ennél tovább is mentek, nem kevés csípéssel gazdagítva a leskelődő őrülteket... Valamit valamiért...

A szúnyogcsípések elviseléséért cserébe azonban eddig soha nem látott közelségbe kerülhettem a gólyatöcsökkel, vagy más néven széki gólyákkal, akik tényleg elég vicces teremtmények...






A fő eseményeket a fiókákat etető küszvágó csérek szolgáltatták, akik különböző intenzitással hordták a kicsiknek a halat, és a mindenfajta finomságot... Ők gyakran hangosan veszekedtek, mint a gyerekek, a felnőttek pedig a szokásos kiabálásukkal próbáltak rendet tenni.




Karesz barátom mondta, hogy egy feketenyakú vöcsök is tanyázik a tavon, ő vele végképp nem találkoztam még. Nagyobb rokonát a búbos vöcsköt, és a vele egyméretű kis vöcsköt ismertem, sőt láttam is már, de feketenyakúhoz még nem volt szerencsém. Egészen mostanáig, mert a nap végén megjelent, és úszkált egy nászruhás öreg példány kicsit a környéken. A fotó csak a dokumentálás kedvéért kerül fel a blogomba, fotós szempontból a háttér nem az igazi, de a faj mindenképp kuriózum, nem minden nap lát ilyet az ember...


Összességében elég jó nap volt, örülök a gólyatöcsöknek, akikről nem volt igazán jó képem, egészen mostanáig. A legnagyobb élmény persze maga a természet közelsége, a többi csak bónusz... ;)

A képekre Húgom munkájának eredményeként új felirat került, melyet ezúton is köszönök...

Folytatása következik, köszönöm, ha olvasol!! 

13 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszi, megy majd a BPH-ra is. Szerinted elfér a főoldalra?

      Törlés
    2. Sztem mindenképp, de várj vele kicsit!

      Törlés
  2. Aranyat ér egy ilyen "szargödör"!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony... Bárcsak így maradna és a forróság ne tüntetné el.

      Törlés
  3. Irigyellek a számomra különleges fajokért és a szép képekért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Endre! Hát a jégmadaras sorozatodért én is "odaadnám" a fél kezem... ;) Évek óta hajkurászom.

      Törlés
  4. Szia Tomi!

    Hát nekem nagyon tetszenek, jó kis fotózás lehetett, grat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Robi! Jó fotózás volt... Várom a Te következő bejegyzésed ;)

      Törlés
  5. Remek fotók! Jópofák ezek a kis csérek!

    VálaszTörlés