Mottó

Mondd, szereted az állatokat,
s figyeled őket néhanap:
hogy mit csinálnak, hogyan élnek,
s a maguk nyelvén mit mesélnek?

(Rónay György)



2012. december 14., péntek

Az első "fecske"

Nem ment el az eszem tudom, hogy tél van a fecskék pedig messze járnak innen, de hirtelen ez a cím jutott eszembe mai bejegyzésem írásakor...

Eljött a nap, a főpróba napja, kíváncsi voltam, hogy a sok munka és tervezgetés végül eredményt hoz-e, így felkerekedtem életem első egerészölyv fotózására.

A hírek pozitívak voltak, Csaba barátom bőven tett ki húst, ami szépen fogyogatott is, az első komolyabb hó is leesett, bizakodva mentem tehát az új lesbe. Sosem fotóztam még ilyen hidegben, teljesen más előkészületet igényel a nyári itatós fotózáshoz képest, úgyhogy hálózsákkal és teával vettem be magam a lesbe. A barátok és a család erre mondják, hogy őrült vagyok, de mi természetfotósok tudjuk, hogy ezt fanatizmusnak hívják, mely nélkül semmit nem lehet igazán komolyan csinálni...

Vártam és vártam a farkasordító hidegben, mikor is hirtelen egerészölyvek hangja csapta meg a fülemet. Semmi mással össze nem keverhető vijjogásba kezdtek a les melletti fán, tudtam többen vannak, de mozdulni sem mertem... hátha leszállnak. Nem kellett sokáig várni és máris lemerészkedett egy, de láthatóan bizalmatlan volt, bár így is csipegetett egy kicsit. Néhány perc után tovaszállt. 

Ez a néhány pillanat is hihetetlen örömet okozott, nem volt hiába a sok munka, a les működik, több ölyv is folyamatosan a hús felett és a környéken járőrözik...

Íme életem első ölyv fotói, sajnos a fények ezen a napon nem voltak velem, de nagyon örülök, hogy 8 méterről láthattam ezt a csodás madarat, a 2012-es év madarát!







A folytatás remélem még sikeresebb lesz...

Köszönöm ha olvasol! 

8 megjegyzés:

  1. Gratulálok a sikeres ölyv fotózáshoz, átérzem az örömödet!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Endre! Tényleg nem gondoltam, hogy rögtön sikerrel is járok. De jó, hogy így lett. Remélem a folytatás még jobb lesz! Üdv: Tamás

    VálaszTörlés
  3. Lám lám, a saját munka gyümölcse mindig édes...:)
    Gratulálok !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Miklós! Hát volt vele meló, de ezt Neked nem kell mondani milyen egy lesépítés. :D Remélem egyre jobb lesz, de ez az enyhe idő picit megakasztotta a "rohamokat"!

      Törlés
  4. Tamás, ha van időd gyere a mi lesünkbe. Általában hat madár száll be. Hívj nyugodtan. Amúgy jó képek. Barátsággal.Karesz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Karesz! Köszönöm a meghívást! A képeiteket látva ÖRÖMMEL elfogadom. :D Majd írok Rád privátban. Barátsággal: Tomi

      Törlés
  5. Szia Tamás,
    Sajnos nekem nincs lesem, de nagyon szeretem a madarakat. Minden túrám, sétám alkalmával fokozottan figyelem a madármozgást és ezért szeretek elidőzni a hasonló témájú blogokon is. Gratulálok az első sikeredhez, kívánok hasonlókat. Az első fotó a mókás nézéssel különösen tetszik.
    Üdv Miklós

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Miklós! Örülök, ha sikerül jó kedvet és szép perceket okoznom Neked a képekkel. Ha tehetném állandóan a természetben lennék, de sajnos erre csak hétvégente van lehetőségem, de akkor igyekszem minél több, szép pillanatot megörökíteni, és magamba szívni, hogy kitartson a hétre... Látom feliratkoztál, köszönöm szépen. További jó olvasgatást és időtöltést az oldalon. Hamarosan felkerülnek a legújabb képeim, annyit elárulhatok, hogy egerészölyvekről. Üdv: Tamás

      Törlés