Mottó

Mondd, szereted az állatokat,
s figyeled őket néhanap:
hogy mit csinálnak, hogyan élnek,
s a maguk nyelvén mit mesélnek?

(Rónay György)



2012. november 9., péntek

Az új les, avagy ölyvekre fel...

A múltkor említettem, hogy szeretném az eddig fotózott madarak körét kicsit bővíteni, és komolyabb ragadozó madarakat, elsősorban egerészölyveket megfigyelni és fotózni. 
Az igazi ősz beköszönte és az idő lassan téliesre fordulásra különösen kedvez e téma megvalósításának, a madárfotósok ilyenkor elkezdik a készülődést, a lesépítést és végül a szoktató etetést, hogy mire leesik a hó az ölyvek teljesen odaszokjanak. 
Ennek megfelelően én is kutatni kezdtem a tökéletes hely után, amit viszonylag hamar megleltem egy neves szegedi madarász és természetfotós segítségével, aki az ötletemet hallva szívesen csatlakozott a lesépítő projekthez...
Elkezdtük tehát a munkát és lényegében egy kemény, dolgos nap alatt megszületett a les...

Természetesen dokumentáltuk a történteket, ha nem is fényképezőgéppel, de egy klassz kis "okostelefonnal", ahogyan divatosan hívják ma ezeket a kis, ám sokszor tényleg hasznos kütyüket...

Íme a folyamat:

A terep...

Előtte

Ásás után... huhh...




Utána


Szóval hosszú és munkás nap volt, de megérte, mert elkészült a második lesem / lesünk. Többek között azért is klassz, mert közel van, rövid idő alatt elérhető, szemben az itatós lesemmel, ami csak háromnegyed órányi autókázással közelíthető meg...

Az idő egyre hidegebb, az etetés megkezdődött, jöhetnek tehát az ölyvek...

Remélem hamarosan képekkel is szolgálhatok, melyek közül az elsőt Zsoltnak ajánlom, aki nagy segítségemre volt a les anyagainak a kiszemelt helyre szállításában. Ezúton is köszönet érte...

Jó olvasgatást!

4 megjegyzés:

  1. Köszi, remélem a képek sem maradnak el... Üdv: Tomi

    VálaszTörlés
  2. Nekem elég városiasnak tűnik a terep, akkor pedig emberek is járnak arra, lesz ott ölyv? Egyébként korrekt a les és én is sikert és sok szép képet kívánok!

    VálaszTörlés
  3. Szia Endre! Köszönöm! Valóban nincs messze a városhatártól, de rendszeresen etetik a madarakat, tavaly 4-5 ölyv táplálkozott folyamatosan a területen. Bizakodó vagyok! Üdv: Tomi

    VálaszTörlés