Mottó

Mondd, szereted az állatokat,
s figyeled őket néhanap:
hogy mit csinálnak, hogyan élnek,
s a maguk nyelvén mit mesélnek?

(Rónay György)



2012. november 14., szerda

Az erdei szalonka mentőakció

Hát hol is kezdjem?! Váratlan kalandba csöppentem két héttel ezelőtt... Még szinte most is hihetetlen...  

Történt ugyanis, hogy a nap végén, a munkából hazaérkezve megcsörrent a telefonom. Ez önmagában nem meglepő és váratlan, sokszor csörög, de ez alkalommal meglepő hírt kaptam az egyik kollégámtól: erdei szalonka sétál Szeged belvárosában... Na ez tényleg meglepő, szinte hihetetlen, mit keres errefelé ez a rejtőzködő madár?

Felkerekedtem megnézni mi lehet a baj, mert félő volt, hogy a séta hátterében valamilyen sérülés, ne adj Isten szárnytörés áll...

Nem volt messze, 10 perc sétával oda is értem, de a madár sehol. Hosszú keresgélés, és a hangjának lejátszása után előkerült, egy buszmegálló melletti bokorban rejtőzködött, szinte sokkos állapotban. Mi történhetett?

Segédkeztem már kisebb nádi madarak gyűrűzésében, de "ekkora" madárral ilyen formában még nem találkoztam, így viszonylag kalandos úton, de végül sikerült megfognom. Ezt követően hívtam Csaba barátomat, hogy egy szakember is megvizsgálja mi a teendő: Hortobágyi Madárkórház vagy szabadság?

Az éjszakát szalonka barátom az erkélyünkön töltötte, egy dobozban betakarva, várva a reggeli vizitet...

Hajnalban megérkezett Csaba "doktor" és megállapította, hogy szárnytörés nincs, a sokk is elillant, minden rendben, a madár kész, hogy újra szabad legyen.

A madarászokból azonban ezt követően néhány pillanat erejéig előbújt a természetfotós is, így készítettünk 1-2 kockát, hogy sose feledjük e váratlan kalandot és e különleges madarat...






Hihetetlen kaland volt, de ami a legfontosabb, hogy a madár egészséges és röpképes maradt, vissza térhetett az erdő mélyére.

Köszönöm, ha olvasol...

6 megjegyzés:

  1. Hát ez "nem semmi" élmény lehetett. Nagyon szép madár. Még soha nem találkoztam vele, Te pedig a kezedbe fogtad.... Egyébként nagyon korrekten jártál el és a portrék is szépek. (Holnap átnézem az oldalad :) )szia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök ha tetszik... Hát nagy élmény volt, talán sosem lesz hozzá újból szerencsém. Jó olvasgatást kívánok Neked!
      Szia: Tomi

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Jaja, jó húsban volt... Ezzel sem volt baj szerencsére!
      Üdv: Tomi

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Valóban az volt, köszönöm a hozzászólást Tibor! Üdv: Tomi

      Törlés