Mottó

Mondd, szereted az állatokat,
s figyeled őket néhanap:
hogy mit csinálnak, hogyan élnek,
s a maguk nyelvén mit mesélnek?

(Rónay György)



2012. május 7., hétfő

A kezdetek II.

Az 1. részt valahol ott hagytam abba, hogy elkészült a les...

Az új őrület hatása alá kerülve a vizsgaidőszak mentes hónapokban szorgosan ismerkedtem az első gépem (Fuji s 8000 fd) minden beállításával, mely bizony sok újdonságot tartogatott a régi, családi, filmes géphez képest. Ez a kis bridge gép maga volt a csoda, és tökéletesen megfelelt az alapok elsajátítására... A gép 18x zoom-jával átszámítva közel 480 mm elérését tette lehetővé, így távolabbi témák is elérhetők voltak. E paraméterhez hamar hozzá lehet szokni, melyből az ember a továbbiakban csak nagyon nehezen enged, a gyártók nagy örömére.

A kezdeti időkben együtt fotóztunk a már említett egyetemi barátommal, aki egy Canon 350D-s tükörreflexes géppel fotózta ugyanazokat a témákat és pillanatokat, mint én, bár egy kisebb objektívvel... A két gép közötti különbség azonnal és élesen megmutatkozott. Egyértelmű volt, hogy a bridge gépemmel soha nem lesz elérhető az a sebesség, képminőség, és nem utolsó sorban az a sok beállítási lehetőség, mint ami ebben a Canon  350D-ben meg volt, és persze ami elengedhetetlen a komolyabb fotózáshoz...

Íme néhány az első képek közül (2009.)








Szóval hamar rá kellett jönnöm, hogy ez a bridge gép hosszú távon nem tudja majd azt nyújtani, amire vágyom, ezért nézelődni kezdtem a tükörreflexesek között... A gyártók közül hamar a Canon-ra esett a választás, hiszen a szegedi fotós ismerősök szinte mindegyike ilyet használ...

2010. szeptemberében megvettem első, és remélem nem utolsó profi tükörreflexes gépemet, ami ugyan belépő kategória, de úgy gondolom tökéletes a további fejlődéshez és tanuláshoz...




Azóta amikor csak tehetem, megyek és ezzel kergetem a madarakat...:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése